dat is afhankelijk van een aantal factoren; oa de hoogte van je inkomen en de hoogte van je huur. de vorm van het contract maakt daarbij niet uit.
12 jaar geleden
Huursubsidie wordt berekend over een totaal inkomen..

Wanneer heb ik recht op huurtoeslag voor 2011?

Dit is mede afhankelijk van het inkomen dat u verdient in 2011. In onderstaand schema ziet u wat inkomensgrenzen bedragen voor de huurtoeslag in 2011.
Doelgroep: Maximum inkomen 2011:
Jonger dan 65 en alleenstaand 21.625 euro
Jonger dan 65 en een meerpersoonshuishouden 29.350 euro
Ouder dan 65 en alleenstaand 20.325 euro
Ouder dan 65 en een meerpersoonshuishouden 27.750 euro
Daarnaast is het afhankelijk van het huurbedrag per maand dat u betaalt. In de tabel hieronder ziet u de huurbedrag weergegeven.
Doelgroep: Minimale huurbedrag per maand 2011:
Jonger dan 65 en alleenstaand 212,24 euro
Jonger dan 65 en een meerpersoonshuishouden 212,24 euro
Ouder dan 65 en alleenstaand 210,42 euro
Ouder dan 65 en een meerpersoonshuishouden 208,61 euro
Het laatste criterium waaraan u moet voldoen is het eigen vermogen.

Doelgroep: Maximaal vermogen:
Jonger dan 65 en alleenstaand 20.661 euro
Ouder dan 65 met een inkomen tot € 13.978 48.011 euro
Ouder dan 65 met inkomen tussen € 13.978 en € 19.445 34.336 euro
Ouder dan 65 met een inkomen meer dan € 19.445 20.661 euro

Voor meer informatie hierover en hoe je dit kan berekenen kun je op deze website vinden: http://huursubsidie.net/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van je inkomen af. En van je leeftijd, als je jonger bent dan 23 alleen als je een aangepaste woning huurt vanwege een handicap (vanwege de hoogte van je huur).

De belastingdienst baseert je huurtoeslag (huursubsidie bestaat niet meer) op basis van je geschatte verzamelinkomen. Als je uiteindelijke inkomen afwijkt, zal er achteraf een correctie worden toegepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt met een proefberekening binnen een paar minuten weten of u recht heeft op huurtoeslag. Huurtoeslag kunt u nog aanvragen voor geheel 2011 en natuurlijk ook voor 2012, mits u aan de voorwaarden voldoet. Maak de proefberekening: http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/

Ook bijgevoegd de link: kan ik huurtoeslag krijgen:
http://toeslagen.nl/particulier/huurtoeslag/huurtoeslag-01.html#P50_1766
fisbel