hoe kan ik mijn huurcontract van 1jaar beindiggen want de verhuurder zegt dat het niet kan?

ik woon in hengelo en studeert in hilversum en het word moeilijk voor mij om elke dag 2uren heen en 2uren terug ... soms gaat ik niet naar school door veel reizen en de school heeft me gezegd als ik zo door blijft kunnen ze van de school uitschrijven ..ik probeerde ook een school in mijn buurt maar doordat mijn Nederlands niet heel goed is hadden ze me niet genomen .Mijn mentor zei ze vind mijn nederlands goed maarja want mijn mentor wilde zijn best doen om de school me te laten overplaatsen bij die school in hengelo . in januari ga ik stage doen voor 6maanden en ik moet een plaats zoeken die tot 40km is dichtbij mij school maar als ik een plaats zoek word het moeilijk voor mij want ik moet toch 1.30uur toch reizen om 8:00am dus ik moet vanaf 5:00am opstaam om 8:00 bij mijn stage te zijn en dat vind vervelend ..mijn moeder is echt boos dat ik misschien ga blijven zitten en wat hard is dat ik toch die schooljaar heeft betaald en ben toch blijven zitten . ik probeerde al twee keer die contract te beindigen want er was een tijdje die mijn vriend ook niet werkte en moest ik van mijn schoolgeld alles betalen .....is er geen mogelijkheid om die contract te beindigen want ik moet nog 6 maanden ...

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Een huurcontract voor bepaalde tijd is een contract voor die bepaalde periode. Als jij een huurcontract hebt van 1 jaar, dan geldt dat dus voor 1 jaar. Eerder opzeggen kan alleen als de verhuurder daarmee akkoord gaat en dat lijkt hij dus niet te doen. De verhuurder is niet verplicht om het contract eerder te beëindigen.

Misschien kun je zelf iemand vinden die de woning zou willen huren? Als er direct een nieuwe huurder is, wil de verhuurder misschien wel meewerken om het contract eerder te beëindigen. Dan moet je natuurlijk ook voor jezelf nog nieuwe woonruimte kunnen vinden in de buurt van Hilversum!

Zolang je nog in Hengelo woont en naar Hilversum moet: Maak 's avonds je ontbijt klaar voor de volgende ochtend en leg de kleding en spullen klaar voor de volgende dag. 's Morgens hoef je dan alleen even te wassen en aankleden. Ontbijt in je tas en naar de trein. Als je 1,5 uur in de trein zit, kun je onderweg rustig ontbijten. Dan moet je om 6:00 uur opstaan en dat is nog steeds vroeg, maar dat geldt voor heel veel mensen die dagelijks naar school of werk moeten.