eindigt een huurcontract voor bepaalde tijd, automatisch aan het einde van overeengekomen periode? Wat als de huurder weigert te vertrekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het huurcontract loopt niet automatisch af. Er zijn een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen (zie bron met de voorwaarden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe moet de huurder dan vertrekken, het contract is immers ten einde. Wel zou je bij de verhuurder kunnen vragen of je het kan verlengen, maar hij is naar mijn weten niet verplicht dit te doen.

Als de huurder weigert te vertrekken zit deze m.i. fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cool, een min. Mag ik weten waarom, want blijkbaar klopt mijn (in mijn ogen) logisch nadenken dan niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een contract hebt getekend voor bijv. 1 a 2 jaar en de verhuurder wil je eruit hebben dan schijnt dit nog niet zo makkelijk te zijn hoor ook al heb je ervoor getekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat ook het geval als de huurperiode is *afgelopen*? Stel: Je tekent een contract voor de periode 1 januari 2011 tot en met 31 december 2011. Op 1 januari 2012 is je contract dus afgelopen en zou je er dus in principe uit moeten. Wil je nu zeggen dat de verhuurder de huurder, die dus NA afloop van het contract er nog zit, er niet uit kan zetten? Dat de verhuurder je er (in dit voorbeeld) 1 november 2011 niet uit kan zetten, is namelijk een heel ander geval, gezien dit nog is terwijl het huurcontract nog van kracht is. Dit laatste is echter *niet* de situatie zoals beschreven door de vraagsteller en dus niet van toepassing, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zie de bron van tsja.
Het is echt niet zo makkelijk om iemand zijn huis uit te krijgen,ondanks je contract voor een bepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De door Tsja gegeven bron vind ik, om eerlijk te zijn, ronduit slecht. Dit omdat de tekst op mij zeer amateuristisch overkomt. Hij staat bol van de (spel)fouten. Ervan uitgaande dat de informatie in die bron toch klopt, moet ik zeggen dat je als huurder blijkbaar toch meer rechten hebt als dat ik in eerste instantie dacht. In dit geval vind ik het zeer vreemd. Je sluit een contract af voor een bepaalde tijd en aan het eind van die tijd hoef je er niet eens per direct uit? Vreemde wetgeving heeft Nederland zo hier en daar. Dat dit wordt gedaan om de huurder te beschermen begrijp ik wel, maar sluit dan geen contract af voor een bepaalde tijd.