Hoe zou jij het vinden van de bouw van je (nieuwe) huis een fotoreportage of film te kunnen krijgen?

En (hoe veel) zou je hiervoor willen betalen?

Ik bedoel niet alleen de bouw van een huis, maar ook van bijvoorbeeld flatgebouwen of bijzondere nieuwe gebouwen. Ook kan het gaan om gebouwen die al enkele jaren geleden zijn gebouwd: De film die nu wordt gemaakt, kan over enkele jaren aan de bewoners van dat moment worden aangeboden.

Voor het sluiten van de vraag: Ik kies het antwoord van KBelg als beste. Dit was het zevende antwoord. Hij reageert overigens, als hij het heeft over een cadeau, op mijn reactie op het zesde antwoord. Deze informatie geef ik hier, omdat het beste antwoord na het sluiten van de vraag direct onder de vraag wordt gezet (en zo het 'eerste' antwoord wordt). Dit leidt mogelijk tot onduidelijkheid. Antwoordgevers, hartelijk dank voor alle antwoorden!

Picture for question
15 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Ik denk dat de meeste mensen het "best grappig" zouden vinden maar er niet veel over zouden hebben. Als je het (zoals je zelf ookal aangaf) aan de ontwikkelaar zou weten te verkopen die het cadeau doet bij het oplevern van het huis dat denk ik wel dat de mensen het leuke vinden dan een bosje bloemen. En omdat deze het volledige bedrag kan doorvoeren in de aankoopsom kan je hier best wat geld voor vragen. Of een huis nu bijv 200 euro duurder is of niet is vaak toch niet boeiend voor de meeste mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou zelf een foto's maken van mijn huis in aanbouw. Daar zal ik verder geen geld aan besteden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets.
En als ik dat zou willen, maakte ik de opnamen gewoon zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dit een marktonderzoek?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Misschien een klein opzetje daarvoor, ja. Het is toch een leuk idee, vind je niet?
Mijn vrouw of ik maken zelf de foto's van onze bouw.
Ik zou daar geen geld voor over hebben.
Ik vemoed dat je fotograaf bent en hier een markt ruikt.
Neem eens contact op met aannemers of projectontwikkelaars, doe een goed verhaal en wie weet huren zij je wel in.
Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft denk ik wel zin (meerwaarde) bij uitzonderlijke gebouwen/huizen. Bji normale huizen zal de koper van de toekomst er weinig waarde aan hechten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het niet echt interessant om daarvoor een filmploeg over de vloer te hebben. En zeker niet als me dat nog geld zou kosten ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Ik bedoel in eerste instantie een fotoreportage of film van de bouw van alleen de buitenkant van het huis. De keuze van de uiteindelijke aankoop, maak je natuurlijk zelf. Overigens ben je wel geïnteresseerd als je de fotoreportage of de film als cadeau zou krijgen, bijvoorbeeld van de bouwer van je huis?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag is voor mij niet relevant, ik ben net klaar met het afbouwen van mijn nieuwbouwhuis. En terugkijkend zie ik er nog steeds de meerwaarde niet van in.
Als ik ooit de middelen zou hebben om een huis te laten bouwen, dan zou ik zelf regelmatig op de bouwplaats te vinden zijn. Het zou best leuk zijn om iemand die goed kan fotograferen een aantal mooie foto's te laten maken (bijvoorbeeld van het bereiken van het hoogste punt) maar ik zou daar zeker geen honderden euro's aan besteden.
Voor een flatgebouw, of een huis wat niet mijn eigendom is, zou ik het leuk vinden om een keer foto's te kijken, maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Antoni;

Ik heb genoeg aan de foto's die ik zelf tijdens de bouw van ons huis heb gemaakt plus de website die mijn buurman over de bouw onderhield als aanvulling.