Wat zijn dat voor beestjes in de keukenkast?

een soort lichtbruine kevertjes, ca. 1 1/2 x zo groot als een vlo.
ze zaten in de rijst, de tarly, het paneermeel, tot zelfs in de cacao.
9 van de 10 waren dood, en de rest was niet erg levendig.

wat zijn dat voor beestjes?
waarom zoveel dode kevertjes?
hoe verzeilen ze in de kast?

Rieneke1
14 jaar geleden
in: Wonen
10.1K

Het beste antwoord

Dit zou de broodkever kunnen zijn.

De broodkever, Stegobium paniceum L., komt algemeen in Nederland voor. De kever zelf is niet schadelijk maar de larven kunnen een behoorlijke vraatschade veroorzaken aan zetmeelhoudend en droog vast voedsel zoals graan, meel, brood, beschuit, macaroni, honden- en kattenbrokjes

Voor meer informatie; zie http://www.faunacontrol.nl/index.php?paginaid=85
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
hmmm geen sprieten gezien, en ook geen lengtestrepen.
maar op die bijgevoegde foto, daar lijken ze wel op.

Andere antwoorden (5)

zilvervisjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk even op de onderstaande site daar staan een aantal ongedierte met foto misschien kun je ze herkennen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
nee genoeg engerds op die site, maar mijn creeps staan er niet bij.
heb ze ook nooit eerder gezien.
Is volgens mij mijt. Kijk hier maar eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je van de meelwormkever?
Klein kevertje, dat in meelproducten kruipt.
Maar ik blijf klander ook een goede optie vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het toch geen rijst- of graanklander? Zie plaatje hieronder...
Deze beestjes kunnen als eitje in je rijst zitten, en uitkomen in je kastje en zich verspreiden naar de andere producten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
nee hij lijkt er niet op helaas.