Hoe kan ik fatsoenlijk mijn muren witten?..Ik zie er erg tegenop vooral het morsen van de verf En moet dat met een roller of een kwast?

burgos
12 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je gaat witten is voor een strak resultaat de voorbereiding minsten zo belangrijk: De muren moeten schoon zijn (anders eerst reinigen) , vrij van vochtplekken etc. (anders deze eerst "isoleren"), evt. gaten,scheuren vullen met muurvuller en evt. naden tussen muur en plint/kozijn vullen met acrylaatkit.

Het beste antwoord

Afhankelijk van de ondergrond kan je eerst met blokkwast de randen inzetten en dan lekker jetsen met een roller, dik opzetten en uitrollen de volgende doop met roller weer half over de geschilderde verf en zo weer verder. Neem niet te goedkope latex want dat is meestal dunner en spetter veel meer. Neem een goed roller en rol hem niet helemaal droog maar doop hem wat sneller weer met verf, ik leg altijd kranten of een oude deken op de grond om druppels op te vangen omdat die het goed vasthouden, op plastic droogt het niet en loop je het snel door je kamer heen.Latex is op waterbasis en met knoeien op de kozijn of vloer is het makkelijk om het gelijk met vochtig doekje weg te nemen
Denk niet te moeilijk gewoon doen en zie waar de schip strand.

Met roller dopen bedoel ik roller in bakje latex weer vol maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit kun je het beste met een roller doen en dan de verf er zo dun mogelijk op doen zodat er geen te dikke laag op zit. De zijkanten kun je het beste met een kwast doen, ook weer met de verf er dun op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Gamma zijn muurrollers te koop die je kunt vullen.
Dan knoei je niet meer.
Weet helaas niet hoe die heten.

Toegevoegd na 1 uur:
Volgens mij heten ze Wagner.
12 jaar geleden
begin met de vloer af te plakken, je latex goed roeren, op een gladde muur kun je rollen op een relief muur met een grote kwast, begin bij beide met de randen met een kwast en rol of kwast daarna de grote vlakken, belangrijk dat je genoeg latex gebruikt en nat over nat verft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop bij de gamma of de praxis plastic afdek en latexverf en een roller en een duims kwast en afplakband. Plak alles goed af en plak het plastik langs de plint en klaar ben je om te schilderen. Met de kwast doe je de randen langs de hoeken het plafond en de plint. Dan ga je met de roller van links naar recht met opzetten niet te dun maak ook niet te dik. Niet een te groot stuk en daarna rol je de verf op de muur van boven naar beneden goed uit. Zo doe je de hele muur.
12 jaar geleden
Goed afplakken, je hebt schilderstape waar al plastic van 50cm breed aan vast zit, handig bij plinten en vensterbanken.
Op de vloer plastic leggen, eventueel kranten of oude lakens eroverheen leggen zodat je het plastic niet te snel kapot loopt.

verder:
korte uitleg:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/binnenmuren-schilderen/
lange uitleg:
http://www.behangen-schilderen.nl/index.php/40/latex-muurverf-verwerken/

Latex is op waterbasis, zolang het niet droog is, is het makkelijk schoon te maken als je iets fout doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op televisie iets gezien, het lijkt op een strijkboutje
met een spons er onder. Het was op Tell Sell en het heet: Paint Pad Pro.
Lijkt mij heel handig.... ook al vind ik verven met een roller zelf heel leuk om te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/Paint_Pad_Pro/default.aspx?phid=1250&gclid=CJ-MruWIi6wCFYNJ3god2wdYmA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor het witten eerst de randen afplakken met schilderstape.
vloer afdekken en evt.schakelaars demonteren of afplakken
bij demonteren spanning uitschakelen.
het witten kan dan beginnen eerst de moeilijke hoeken met een kwast de rest kan met een roller voor muurverf.
uitrollen in twee richtingen
veel succes