Is het verstandig om me nu alvast in te schrijven voor een huis?

Ik ben 18 jaar en thuiswonend, heb geen plannen om te vertrekken maar ik vroeg me af hoe het werkt, de inschrijving en in aanmerking komen voor een huur huis. En natuurlijk of het verstandig is om me nu al in te laten schijven. Enigste wat ik weet is dat je punten moet sparen ofzo?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Dat is inderdaad handig. Bij onze gemeente kon je je vanaf 18 jaar inschrijven. Je betaalde eenmalig 25 euro voor inschrijving. Vervolgens kregen we elke maand 1 punt. De huizen gingen meestal naar mensen die rond de 40-50 punten hadden (dus bijna 4 jaar ingeschreven stonden)

Mijn vriendin had haarzelf ook op het 18e ingeschreven zonder plannen om te vertrekken.

Het is dus inderdaad handig. Als je je pas inschrijft tegen de tijd dat je echt het huis uit wil duurt het veel langer omdat je niet in aanmerking komt gezien je punten.

Ik raak het je zeker aan. Heb je alleen maar profijt van.

(Let wel op de voorwaarden: Het kan zijn dat een woningbouw wil dat je minimaal 1 keer per jaar reageert op een woning. Als je dat niet doet word je uitgeschreven. Kijk dus even goed of dat een voorwaarde is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super handige informatie! Vanwege telefoon kan ik je geen punt geven helaas maar dit antwoord verdient er wel 100 ;)