1. Een potlood is veel sneller
U kan het zelf makkelijk nagaan: vergelijk de tijd die u nodig heeft om een taak op een notablok te noteren en de tijd om hetzelfde te doen op een PDA of gsm: het apparaat openen, de toepassing voor notities of taken zoeken, wachten tot de toepassing zich opent, een nieuwe taak creëren, de tekst intikken…

2. Een potlood is goedkoper
We hebben ten minste honderden of zelfs duizenden euro uitgegeven aan onze gadgets, de programma’s erop, de internetverbinding, maar bijna alle taken die we op die apparaten uitvoeren kunnen we even goed met een potlood van nog geen euro. Is het werkelijk de moeite om zoveel geld uit te geven? Bovendien dient een potlood ook niet te worden verzekerd.

3. Een potlood is steeds ter beschikking
Cloud Software is fantastisch maar werkt enkel indien men een internetverbinding heeft. Uiteraard heeft u een iPhone waar u steeds toegang toe heeft, maar hoeveel betaalt u daarvoor? Het potlood is er steeds en als je het vergeten bent raak je makkelijk aan een ander.

4. Een potlood is altijd opgeladen
Heeft u ooit de batterlij van een potlood moeten opladen?

5. Men moet niet leren werken met een potlood
Er zijn heel wat toepassingen om taken mee te beheren, en elke toepassing vereist minstens een half uur om alle functionaliteiten te leren kennen. We leerden met een potlood werken toen we nauwelijks enkele jaren oud waren en hoeven nu dus geen tijd te verliezen om ermee te leren werken.

6. Een potlood stimuleert creatief denken
Een potlood is het perfecte middel om een hoop ideeën op een groot blad neer te pennen. Een potlood elke dag gebruiken voedt het creatief denken en creëert uw eigen ideeëndoos.

7. Een potlood moet niet worden bijgewerkt
Er zal nooit een versie 2.0 zijn van een potlood omdat het al een perfect product is. Er bestaat echter wel een versie 1.1 die een gom heeft om te wissen.

8. Met een potlood heeft u geen scherm nodig
Hoeveel uren werkt u voor een computerscherm? Als u minstens een deel van het werk met een potlood doet, heeft u de mogelijkheid om het scherm te verlaten en van houding te veranderen. Een potlood is goed voor de ogen en voor de gezondheid.

9. Het potlood is beproefde technologie
De Romeinen en Arabieren bouwden enorme rijken zonder gebruik te maken van computers en iPhones, en Beethoven had niet meer dan een potlood om zijn meesterwerken te componeren. Het potlood heeft zijn waarde al heel lang geleden bewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Het komt niet vaak voor dat bij veel antwoorden een van de laatste als beste wordt gegeven. Het omvat een samenvatting van alle gegeven antwoorden op een gestructureerde manier vanuit een bron.

Andere antwoorden (36)

Wanneer ze een stembiljet invullen of wanneer de pennen op of kwijt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze iets willen aantekenen wat later weer gemakkelijk kan worden verwijderd. Dan is potlood het handigst, omdat je dat weer kan uitgummen.
Amadea
13 jaar geleden
Bij het klussen; potlood schrijft beter op hout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze het aangenamer schrijven vinden... en in IKEA! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze statistieken invullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit ouderwetse gewoonte
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op wat ga je dan juist schrijven? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld op een onderwater-bloknootje;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.myaquanotes.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha plusje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super +je ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, grappig! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het valt niet mee, hoor.... alleen gebarentaal onderwater. zo'n schrijfplankje is handig!
flyingcrow
13 jaar geleden
op een blauwe vinvis,want dan valt blauwe inkt niet op
Ik denk meestal overdag....

Ik weet niet wanneer mensen met potlood schrijven..

meestal in de jongere jaren, om ze te leren schrijven.

en nog niet vulpenvaardig genoeg zijn om niet te kliederen.

zelf zou ik ook liever met potlood schrijven als er geen vlekloze pen in de buurt is.

Ik ben links en veroorzaak vaak vlekken met mijn schrijfhand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens examens ? multichoiche vakjes
13 jaar geleden
Als je wilt besparen. Een potlood gaat (op voorwaarde dat je de stift binnenin niet in 100 stukjes breekt door 'm te laten vallen op een harde ondergrond) veel langer mee dan een pen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bouwvakkers schrijven dikwijls met potlood, potlood laat je nooit in de steek wanneer men bv aantekeningen maakt op een verticale ondergrond. ( muren ) ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ da's waar
helaas dat die punten altijd afbreken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je weleens zo'n timmermanspotlood gezien? Robuust ding, hoor! +1
Op de basisschool moet je eerst tegenwoordig goed met een potlood kunnen schrijven voordat je een pen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bergbeklimmers houden hun logboek bij op watervast papier met potlood. Inkt loopt namelijk uit als het vochtig word.

onder de douche gebruik ik ook altijd een potlood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Google zoeken naar "waterproof notepad" En dan bij de afbeeldingen kijken. :-)
in de winter als ze iets buiten moeten opschrijven en de pen doet het van de kou niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik labformulieren invul. Moet verplicht met potlood, althans het invullen van de vakjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de Russen in de ruimte, want daar werkt een pen niet zo goed.

de amerikanen hadden er iets heel ingewikkels voor bedacht geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verhaal kende ik ook al. heel grappig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een geweldig verhaal. Volgens mij is de Stylo rollerball (of zo iets) hier uit voort gekomen.
Als ze geen pen of ballpoint bij zich hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze eerst in het klad willen oefenen
als de tekst bevalt pak je een ballpoint en doe je dat in het net
ik pak nooit een pen voor officiële stukken als er water erop valt ben je je tekst kwijt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om te schetsen, als je bijvoorbeeld naar model gaat tekenen of om voorschetsen te maken voor een schilderij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen gebruiken een potlood als ze iets moeten tekenen of schrijven waarvan ze niet zeker weten of het goed is. Er zijn namelijk potloden waarmee je heel licht kan tekenen. Voor een tekening kan je eerst schetsen met een potlood en daarna met pen. Als het dan fout is kan je het nog veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer ze geen zin hebben om te schrijven met een pen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje :)
voornaamste redenen:

Als ze iets moeten teken waarom?
Omdat potlood meer een fijnere schrijft waardoor je dus kleinere lijnen kan tekenen en dus meer details kan tekenen.

Als ze niet zeker zijn
Als men iets opschrijft maar men niet zeker weet of het juist is als het niet klopt kan men het nog steeds wegvegen met gum handig!!!.

Op bepaalde materialen schrijft inkt niet zo goed :
Op hout en sommige plastieken kan je moeilijk schrijven met inkt maar met een potlood wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen met een minder duidelijk handschrift schrijven ook vaak met HB-potloden.

Een potlood heeft een ander soort weerstand op papier dan normale pennen. Deze weerstand is veel beter de voelen in de vingers en daarom ook veel beter bij te sturen. Mensen die met een pen de hele tijd uitschieten (uiteraard minieme stukjes) met een moeilijk leesbaar schrift tot gevolg kunnen vaak leesbaarder schrijven met een potlood.
- Dit geldt overigens alleen als het een scherp geslepen potlood is met een dunne punt, anders wordt de leesbaarheid weer te niet gedaan door het feit dat de letters zelf erg "dik" worden geschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je schrijft iets met potlood als je iets moet opschrijven maar je weet het nog niet zo heel erg zeker , als je het dan fout hebt dan kan je het gewoon weg gummen maar ook als je eventjes geen pen bij de hand hebt of als je aan het tekenen bent en je schrijf je naam ofzo erop dan doe je dit ook meestal met potlood, of natuurlijk als je potlood fijner vind schrijven dan een pen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij/zij niet zo goed kan schrijven jhaa ik bedoel als die te slordig is en hij moet dat dan met pen doen snap je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een pen niet voldoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben woonachtig in Zweden en heel veel mensen schrijven met een vulpotlood. Waarom? Omdat je het kan uitgummen of omdat het milieuvriendelijk is? Op seminars etc. krijg je hier ook altijd een vulpotlood. Natuurlijk wordt er ook met pen geschreven, maar ik denk omdat het licht is, uitgumbaar is en niet vlekt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon als je je pen kwijt bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Amerikanen hebben eind vorige eeuw miljoenen uitgegeven om een balpen te maken die ook in de ruimte kon schrijven omdat wegens de gewichtloosheid de inkt niet naar de bol van de pen liep maar gewoon bleef hangen (heb je trouwens ook als je met een balpen ondersteboven wil schrijven). De Russen deden dat veel eenvoudiger en schreven met potlood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Briljante oplossing! +
Met :

Wiskunde.
Techniek
Tekenen
Schetsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schrijf altijd met (vul)potlood, omdat ik dat veel prettiger vind.
Komt omdat ik al vanaf de lagere school een pen verkeerd vasthoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je iets niet zeker weet dan kan je het altijd nog uitgummen. En als je geen pen meer hebt dan kan je dus een potlood gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen vinden dit prettiger schrijven dus die schrijven dan altijd met potlood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest je bedoeld hebben 'Van wanneer',heb ik hier een 'n beetje info:

In de zestiende eeuw werden er in de vallei van Borrowdale, in het Lake District in het noorden van Engeland, brokjes van een onbekende zwarte stof gevonden. Hoewel het mineraal eruitzag als steenkool, verbrandde het niet; en het liet een glimmende, zwarte, makkelijk weg te vegen streep achter op een schrijfoppervlak. Aanvankelijk had de stof allerlei namen, zoals zwart lood, potleuët en pottelood.

Omdat het vettig aanvoelde, omwikkelden mensen brokjes en staafjes ervan met schapenvacht of band. Niemand weet wie er op het idee kwam om zwart lood in houten hulzen te doen, maar tegen 1560 hadden de eerste potloden hun weg gevonden naar het Europese continent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer ze niet met pen schrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)) +je
in de ruimte