Hebben mensen die hoger wonen, zoals in een flat minder vaak spinnen in hun huis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
12.3K

Het beste antwoord

Het ligt er meer aan of je wel of geen begroeiïng rondom je huis hebt dan op welke etage je woont. Ik woonde eest in een huis met een tuin tot de voordeur en tot vlakbij de achterdeur; veel spinnen. Nu woon ik in een appartement, nog steeds op de begane grond en heb nauwelijks spinnen meer. Want het park begint op ca. 20 m. afstand van mijn deur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wij uit ervaringen wel. Ik merkte dat we in ons vorige huis als we in de zomer een dag de deur open hadden gehad er meteen spinnen waren. Hier hebben we vaak de deur naar het balkon open en ik merk gewoon dat er minder spinnen zijn. Wel komen ze hier via de ventilatieluikjes snel binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weinig planten en begroeiing rondom je huis hebt, dan zijn er ook minder insecten als o.a. spinnen.
Ik woonde 10 jaren op een flat met een klein balkon (en dus weinig begroeiing) en heel weinig spinnen. Maar wel vliegen!

Wees blij als er spinnen zijn, je zal veel minder vliegen in huis hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had zelf juist veel meer spinnen in mijn flatje dan mijn ouders die aan de grond wonen. Ik denk dat dat komt omdat ik aan het water woonde, waar ook heel veel vliegjes waren. Dankzij mijn 8-potige vrienden werd het aantal gevleugelden drastisch teruggebracht tot een bijna-nulpunt. (En ik verhuisde, omdat ik doodsbang ben voor spinnen)

Het ligt er dus een beetje aan waar die flat staat en ook of er veel begroeiing om de flat heen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb voorheen in hoogbouw en nu in op de begane grond gewoond en ik vermoed dat ik hetzelfde aantal spinnen in huis heb.
Er is wel een verschil: hier zijn ook van die grote zwarte renspinnen (volgens mij een bepaald soort trechterspin) die ik op mijn oude flatje nog nooit tegen ben gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vroeger heb ik op een flat gewoond op de 14e verdieping. Ik heb daar nooit een spin gezien.
In het huis waar ik nu woon (met weide in de buurt) zie ik er bijna elke dag andere.