De knop op je spoelbak. Die blijft waarschijnlijk hangen. Draai aan de ring die er omheen zit en check of het het probleem oplost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meerdere mogelijkheden.

De klok die over de uitstroomopening van de spoelbak heenstaat kan aan de onderkant bros zijn. Of er is kalkaanslag.

De vlotter kan stroef lopen, bijvoorbeeld door kalkaanslag. Beweeg de vlotter met de hand en kijk of je zo de waterstroom kunt stoppen - zo ja, dan loopt de vlotter niet stroef.

Het rubber waarmee de vlotter de watertoevoer afsluit kan bros zijn geworden.

Het aanvoerslangetje tussen waterleiding en afsluitmechanisme kan kapot zijn.

De vlotter kan zijn drijfvermogen deels kwijt zijn. Dan komt hij nooit meer hoog genoeg om de watertoevoer af te sluiten.

Heb je de inhoud van je stortbak zelf verkleind, dan kan het zijn dat er nu te weinig watergewicht over is om de klok nog voldoende naar beneden te drukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekken zijn meestal het gevolg van een gebrek aan waterdichtheid:

ter hoogte van de aansluiting tussen de toevoerleiding en het stopkraantje buiten het reservoir (pakking nakijken en/of beter aandraaien).

ter hoogte van het stopkraantje zelf (kraanleertje vervangen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar zie je dat deze meneer een lek heeft? hij blijft doorlopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als het lekt, loopt er water uit de bak, dus loopt het door.
Zoals al gezegd...

Dat duidt op een lek… Schoonmaken de onderdelen kan helpen… Er kan ook een lek zitten op afdichtingen en koppelingen van buizen… Mechanisme kan ontzet zijn of gedislokaliseerd, of het kan een tikje defect zijn… Open maken en aanschouwen, schoonmaken en controleren op lek…
Kom je er zelf niet uit, dan zijn er specialisten voor… een belletje en een paar centen doen de rest…

Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had toch ECHT deze vraag net beantwoord, er zelfs een duimpje voor gehad, een reactie, en nu is de vraag weg / nieuw gesteld ???? Zal wel aan mij liggen......

Affijn, nogmaals dan, het is vrijwel zeker een probleempje met de vlotter die niet voldoende drijfvermogen meer heeft. Als de spoelbak vol is, zorgt de vlotter ervoor dat de toevoer wordt afgesloten. Raakt hij dat punt niet, dan blijft de bak doorlopen en afvoeren.

Het is vrij eenvoudig zelf te verhelpen ; heb het in mijn scoutingtijd regelmatig moeten doen -zij het met lege fotorolletjes en stukjes piepschuim en tiewraps, maar dat werkt ook prima hoor.

Hier een link naar een PDFje waarin het klusje duidelijk wordt uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er van uitgaande u in het bezit bent van een laaghangend-reservoir.
In de vlotter zit vanaf het kraantje een membraam. Dat is een zwart rond petje met een klein gaatje. Volgens mij moet u die vervangen. Als u het kraantje dichtdraaid kunt u de vlotter demonteren. Het beste is om dit onderdeel mee tenemen naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en waar zitten al die mogelijk kapotte onderdelen dan? zie plaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de vlotter in de stortbak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je vaker met onvermoeide toiletten die blijven maar doorlopen maar bedenk dat elke toilet eens moe wordt en dan vanzelf gaat liggen