Wat voor soort stof kan ik gebruiken om mijn keukenstoelen opnieuw te bekleden?

Het gaat alleen om de zitting. Ze zitten dankzij mijn schattige kinderen onder de verf-en etens-vlekken. Zelfs met speciale reinigingsproducten krijg ik het niet meer schoon. Wat voor soort stof slijt niet snel en is misschien zelfs afwasbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
3.6K

Het beste antwoord

Neem een meubelstof, als beste een soort skai, dit is gemakkelijk te verwerken en goed schoon te maken.
Wil je geen gladde/harde stof, neem dan een meubelstof op basis van chenille, dit is redelijk goed schoon te houden omdat het synthetisch is. Neem geen katoen of wol of een andere natuurlijke vezel, dit neemt alle smeer en vocht juist goed op.
En als 'extra' kan je alles nog even goed impregneren met een afstotende spray, bijv. harmi-sol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als ik jou was zou ik het met gordijnstof proberen, die is over het algemeen wat steviger dan gewone stof. En dan impregneren met een spuitbus voor schoenen en gympen om het waterafstotend te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een soort skai/kunstleer proberen
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was ook mijn eerste gedachte +
Ik zou couponnetjes van de kwantum nemen en een nietpistool en dan gewoon ZEER regelmatig vervangen
Ben je gelijk van het wasprobleem af
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben ze leuke, goedkope, stevige gordijnstof! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alsof je met kleine kindjes niet genoeg te doen hebt om ook nog eens regelmatig je stoelen opnieuw te moeten bekleden! -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hjmch. Mijn vader had vier kinderen en een drukke baan, maar het af en toe bekleden van de stoelen hoorde daar gewoon bij.
Ik zou ze bekleden met schildersdoek. Dat kan je dan later, als door de kinderen gecreëerde kunstwerken aan de muur hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er een stevig soepje van trekken, natuurlijk!
Op de markt kun je meubelstoffen kopen.
Neem stof dat lijkt op suede, deze zijn heel makkelijk schoon te maken en zijn vochtafstotend.

Ik gebruik het altijd voor de hondenmand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
losse kussentjes? of de stoelen bekleden met zeildoek (afwasbaar, stroef). Bij Ikea zag ik afneembaar tafellaken op de rol, rood of zwart of groen met witte stippen om op heen en weer te ... whatever