Wat voor soort stof kan ik gebruiken om mijn keukenstoelen opnieuw te bekleden?

Het gaat alleen om de zitting. Ze zitten dankzij mijn schattige kinderen onder de verf-en etens-vlekken. Zelfs met speciale reinigingsproducten krijg ik het niet meer schoon. Wat voor soort stof slijt niet snel en is misschien zelfs afwasbaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Neem een meubelstof, als beste een soort skai, dit is gemakkelijk te verwerken en goed schoon te maken. Wil je geen gladde/harde stof, neem dan een meubelstof op basis van chenille, dit is redelijk goed schoon te houden omdat het synthetisch is. Neem geen katoen of wol of een andere natuurlijke vezel, dit neemt alle smeer en vocht juist goed op. En als 'extra' kan je alles nog even goed impregneren met een afstotende spray, bijv. harmi-sol.

Als ik jou was zou ik het met gordijnstof proberen, die is over het algemeen wat steviger dan gewone stof. En dan impregneren met een spuitbus voor schoenen en gympen om het waterafstotend te maken.

Ik zou een soort skai/kunstleer proberen

Ik zou couponnetjes van de kwantum nemen en een nietpistool en dan gewoon ZEER regelmatig vervangen Ben je gelijk van het wasprobleem af

Ik zou ze bekleden met schildersdoek. Dat kan je dan later, als door de kinderen gecreëerde kunstwerken aan de muur hangen.

Op de markt kun je meubelstoffen kopen. Neem stof dat lijkt op suede, deze zijn heel makkelijk schoon te maken en zijn vochtafstotend. Ik gebruik het altijd voor de hondenmand.

losse kussentjes? of de stoelen bekleden met zeildoek (afwasbaar, stroef). Bij Ikea zag ik afneembaar tafellaken op de rol, rood of zwart of groen met witte stippen om op heen en weer te ... whatever

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100