Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar komt de vieze lucht uit mijn koelkast vandaan?

Telkens als ik de koelkast open doe komt er een nare lucht uit. Nu heb ik vanmiddag heel mijn koelkast leeggehaald, alles nagecheckt, de koelkast van binnen schoongemaakt.. niks te vinden. De lucht leek op dit moment ook weg te zijn.
Nu ondertussen is het weer zo dat telkens wanneer ik mijn koelkast open doe er een stinke lucht uit komt die je in de andere kamer erg goed ruikt! Waar kan dit nou toch vandaan komen?
Heeft iemand dit ook al eens gehad, hoe is dit verholpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

er zijn 2 opties m.i

1 - Kijk eens na of de koelkast een gaatje in de achterwand heeft voor smeltwater.
Zo’n gaatje komt vaak uit in een bakje boven de compressor aan de achterkant, het is dan de bedoeling dat evt. smeltwater door de warmte van de compressor verdampt.

Raad eens wat er gebeurt als daar iets anders dan smeltwater in komt (ik denk dan aan gesmolten boter, vleessap o.i.d.)

2 - het zou ook nog schimmel tussen de rubbers kunnen zijn,al ben ik er niet van overtuigd dat die stinken…

heb wel een keer gehad,heb toen alles weggegooid,koelkast schoongemaakt met water en soda en de geur was weg :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je de koelkast goed hebt schoongemaakt lijkt het van een of ander produkt ín de koelkast te komen. Misschien is er iets bedorven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rottend voedsel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de rubbers ook goed gecontroleerd (rubbertjes volgens Rob Geus, die van de smaakpolitie) Als die lek zijn, kan er vloeistof inlopen en dit kan gaan stinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt het niet àchter de koelkast vandaan? Of van eronder? Er kan mogelijk een muis achter liggen.

Aan de binnenkant: leeghalen en met frisse citroenreiniger alles schoonmaken. Ook het glas aan de onder- en bovenkant, achterwand, onder de glasplaten op de richels, overal. Dan alles wat er in gaat controleren op datum en op geur.

Als het dan nog blijft is er technisch iets niet in orde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip tegen luchtjes in de koelkast: leg een aantal droge ongebruikte theezakjes in de koelkast, deze nemen de geur op..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding