Ik heb rode vruchtensap over mijn trui gemorst wat moet ik doen

Hoe krijg ik het eruit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Zat je naast Bobje123 in de klas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het oplikken ?

Antwoorden (5)

Meteen zo snel mogelijk en zo goed mogelijk uitspoelen met koud water. Als je dat hebt : spa rood / bronwater/ bruisend mineraalwater, anders gewoon uit de kraan.
En dan gewoon in de wasmachine ; zeker als het kledingstuk op meer dan 30 graden gewassen mag worden, krijg je het er in de regel wel uit.

Is de vlek erg ingetrokken, dan kun je hem eerst deppen met vloeibaar wasmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer maar eens een beetje wasmiddel in een emmer heet water te doen en dan met een doekje dat over je trui heen wrijven. Bij mij hielp het toen ik op mijn bankstel had geknoeid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
los een steradent tablet op in een half glas warm water, giet het bruisende spul op de vlek en dep of wrijf de trui schoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meteen Shout op de vlek spuiten en dan direct in de wasmachine doen . Wassen op 40 graden is dan al genoeg. Maar als je al met water en sop in de weer bent geweest gaat dat niet meer werken helaas.
Ossengalzep wil dan ook wel eens werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlekken van Rode vruchten en bessensap :

Als we zulke vlekken op ongekleurd goed hebben gemaakt is het niet zo erg. We leggen de vlek in waterstofperoxide (3%) en druppelen midden op de vlek een paar druppel ammonia. De vlek zal dan verdwijnen, wel goed naspoelen. Gekleurde stoffen kunnen we niet zo behandelen, want met het wegwerken van de vlek zouden we ook de kleurstof van de vezel aantasten. Bij gekleurde stoffen besprenkelen we de vlek met vers citroensap en geven de stof direct een wasbehandeling volgens de gegeven wasvoorschriften.