Ik heb per ongeluk groene beddengoed samen met spijkerbroeken gewassen. Kan ik nog dat blauw van spijkerbroeken uit beddengoed krijgen/wassen?

Beddengoed is 100% katoen flanel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Hopelijk komt iemand wel met de gouden tip maar mij is het nooit gelukt, je hebt van die "doekjes bij ongelukjes" maar meestel zitten er van die ongelijkmatige strepen in je andere wasgoed, nou bij mij werd het daar wel beter door maar het was niet gelijk weg. Bij een handdoek was het na 2-3 jaar vaak wassen uiteindelijk wel weg trouwens.

Als je beddengoed wit is kun je nog bleek overwegen
amigo
13 jaar geleden
Een wondermiddeltje weet ik ook niet, maar je zou het beddengoed vanavond nog een keer kunnen wassen en morgen nog eens. Vaak verdwijnt dan het gekleurde uit de was, als je het maar niet te lang laat liggen. Het proberen waard denk ik. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat het wasgoed nat blijft. Ik vrees echter dat het beddengoed niet gelijkmatig blauw is geworden. Als dat zo is maak dan van de nood een deugd en verf het beddengoed (in de wasmachine) met textielverf later blauw. Kleurverschillen zullen niet verdwijnen maar wel minder opvallend worden.
Bedenk wel dat je in ieder geval nu uniek beddengoed hebt.
Er bestaan middeltjes om het wasgoed te ontkleuren, maar of dat werkt? Zeker niet als de kleur al "ingedroogd"is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens enkele uren in te laten weken (in bad of een grote bak) met een oplossing van zo'n oxi-product (ook de b-merken werken goed), en het daarna te wassen, ook weer een flinke schep oxi toegevoegd. Dan maak je een goede kans dat er veel kleur vanaf gaat, maar ook de echte kleur van het beddengoed kan zwakker worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontkleurder,kun je kopen bij een drogist ,zelfs te koop bij een grote supermarkt.kost ongeveer 4,50.Ik gebruikt dit altijd als mijn kleren doorgelopen zijn,haalt alleen de vlekken weg.