Chocolademelk-vlekken in witte legging. Kan ik hem in de bleekwater doen, of is dat niet verstandig?

De wasmachine biedt namelijk geen uitkomst:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/waarmee-chocolademelk-vlekken-kleren.49527
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar mijn vraag was toch eigenlijk specifiek of ik hem wel of niet in de bleek kan zetten;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen bleek!
dan krijg je er vergeelde vlekken voor terug. dat wil je niet bovendien beschadigd het weefsel ervan, dan trek je hem aan en trek je er meteen gaten in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,zeker geen bleek gebruiken.

Het beste antwoord

Het vet van de melk, de caseïne, zorgt ervoor dat de vlek hard wordt. Caseïne wordt afgebroken door borax. Als u zo´n vlek hebt, week en kneed hem dan eerst in een boraxoplossing voor u hem verder behandelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt hem al gewassen, dus de vlek is al met heet water in aanmerking gekomen. Wat zou kunnen helpen is Ossengalzeep. Te koop bij elke supermarkt. Insmeren, en wassen in de wasmachine. Of weken in Oxi.

Voortaan vlekken eerst koud eruit spoelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanish?
Werkt bij mij vaak best wel goed... :)