Hoe kan ik het beste de molshopen bij deurrichels en muurranden verwijderen?

Molshopen vind je niet alleen midden op grasvelden. Ook tref ik ze dikwijls aan tegen de randen van deuren en muren. Kan ik het omhoog gewerkte zand gewoon verwijderen zonder dat er op den duur een soort van verzakkingen ontstaan (het zijn volhardende diertjes!). Of weet iemand een betere methode?

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik voeg er nog maar even een foto aan toe, zodat mijn vraag wellicht beter begrepen wordt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Je kan als je wilt dat de mol niet in een klem komt, dan moet je in de molshoop wat kalk in doen het liefst ongebrande maar is moeilijk te krijgen dan heb je ook geen last meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De mol zal zijn ritten blijven maken je kan het gat dicht maken kan met zand of met aarde, anders kan het verzakken niet gelijk maar het zal gebeuren.
dus het beste de mol vangen en de molshoop dichten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De molshoop voorzichtig openmaken en een klem in plaatsen. Zand er over en als de mol weer terugkomt dan zal hij in de klem komen. Wil je dit niet dan kun je de molshoop voorzichtig open maken en dat zo laten. Je hebt dan een grote kans dat de mol niet meer terug komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb totaal geen moeite met de mollen zelf (prachtbeestjes!). Ik wil ze ook absoluut niet doodmaken. Ik wil alleen weten of ik het zand gewoon kan verwijderen, zonder risico op verzakkingen onder mijn huis, op de lange duur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De mol duwt met zijn voorpoten het zand opzij zodat hij door de ontstane gang kan. Hij verwijdert dus geen zand maar verplaatst het. Er zal dus zeker geen tekort aan zand ontstaan.