Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is de oriander een eenjarige plant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je koriander, of oleander ? Of heb je een exotische kruising gekweekt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me geen goeie Marleen, de oleander is nl. hardstikke giftig!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je Koriander bedoelt? Dat is inderdaad een éénjarige plant.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je de oleander bedoelt, het is een vaste plant:

De oleander is inheems in de landen rond de Middellandse Zee. De struiken groeien vooral in de buurt van water. In ons land zijn het vooral gekweekte vormen met soms andere kleuren dan de van nature roze kleur van de bloemen.
Een oleander heeft leerachtig, donkergroen, lancetvormig blad. Wat het meeste opvalt aan de plant, zijn ongetwijfeld de vijfslippige bloemen, die op lange stelen staan. Er zijn soorten met roze, rozerode, rode, witte en geelachtige bloemen, zowel enkel- als dubbelbloemig. De plant is een typische kuipplant, geschikt als solitair op terras of balkon. Een oleander bloeit lang: vanaf het begin van de zomer tot laat in het najaar. Het besproeien van bladeren en knoppen is wil nog wel eens helpen om de plant in bloei te krijgen.
In gebieden rond de Middellandse Zee bereiken struiken wel een hoogte van vier tot vijf meter. Groeien ze in een kuip, dan mag je blij zijn als ze twee meter hoog worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
oleander, koriander, het kan allemaal! Ben benieuwd wat ze nu echt bedoelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook, als maar niet van de verkeerde eet;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding