Welke bloem/onkruid is dit, gefotografeerd in een park?

Ik heb deze plant gefotografeerd, maar weet niet welk het is. Wat is het?
Link: http://nl.tinypic.com/r/2rzurtz/8

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Dit is de gladde witbol. Dat het een gras is, was meteen duidelijk. Juist aan de bloeiwijze van grassen kun je zien welk soort het is. Het is een duidelijke foto van de aar in volle bloei. De gladde witbol lijkt erg op de 'echte witbol'. Het verschil is dat bij de echte witbol de kroontjes kleiner zijn en niet uitsteken buiten het kaf. Hier zie je duidelijk dat de kroontjes (het binnenste van de 'zaadjes') wel uitsteekt buiten het kaf (het 'omhulsel van de zaadjes').
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je laat er geen bladeren van zien, maar de opbouw van de bloemstengel lijkt erg veel op de bloei van grassen.
Ook de uit de bloempjes uithangende meeldraden zijn typerend voor grassen.
ook het ontbreken van enige kleur.
Echter er zijn honderden soorten grassen en zonder de bladeren kom je er nooit uit.
Zelfs met de bladeren is het vaak moeilijk.