Vorig jaar meer dan 100 appels nu 0 hoe kan dat.

onze appelboom heeft ons vorig jaar echt hele mooie appels gegeven en echt veel.
wij heben met smart gewacht op dit jaar maar ..... NIETS 0 zero nul. hoe kan dat. de boos is optijd en juist gesnoeit en is niet verplaatst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

Er kunnen div. oorzaken zijn.
Als een appelboom door omstandigheden een jaar erg goed zal groeien, dan slaat hij het bloemknoppen vormen soms een keer over.
Bij een slechte groei , zal hij juist meer bloenknoppen vormen (noodbloei)
Wat ook mogelijk is, dat je juist bij het open komen van de appelbloesem, nachtvorst gehad hebt, dan zijn de bloemknoppen bevroren.
Vaak is de nachtvorst erg vroeg in de morgen en heb je er niets van gezien.
Een derde mogelijkheid, de appelsoort van jou heeft een kruisbestuiver nodig(andere appel)
Misschien stond hij er vorig jaar nog wel en nu niet meer(ergens in de buurt)
Zou ook nog kunnen dat de kruisbestuiver dit jaar niet te gelijk bloeide met jouw appel, en vorig jaar wel.
Met snoeien heeft dit probleem niet te maken, ook al zou je erg slecht gesnoeid hebben dan zouden er altijd wel wat appels in gezeten hebben.
Op naar volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een appelboom heeft gelijkbloeiende andere appelbomen in de buurt nodig want er is bestuiving nodig

Toegevoegd na 1 minuut:
hierbij een link