Kun je een stekje afhalen van pampasgras, of op een andere manier zorgen voor een nieuw plantje?

Ik wil graag zo'n plant hebben, maar ze zijn zo duur. En ik wil ook liefst een grote.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
11.6K

Antwoorden (2)

Het pampasgras met stevige handschoenen(!) met wortel en al uit de grond halen en "scheuren" in parten en opnieuw potten. Zorg er wel voor dat er nog wortel aanzit. Zo vermeerder je het pampasgras (Cortaderia selloana).
7 jaar geleden
Pampasgras vermeerder je , zoals veel van dit soort planten die in "pollen" groeien, door te scheuren. Dat betekent dat je de plant opgraaft, in stukken verdeeld en die als afzonderlijke planten weer terugplant , zodat ze allemaal verder zullen uitgroeien.

Je kunt ook de "moederplant" laten staan en een stukje van de zijkant afsteken. Het is wel zwaar werk. De beste tijd om dit te doen is ongeveer half april, vóór de bloei.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo Barend en Marleen. Bedankt! Ik heb iemand gevonden met pampas. Zij zei ook dat ie eigenlijk helemaal uit de grond moet. Maar dat was teveel werk en haar tuin stond vol. Dus ze heeft wat stukjes afgestoken. Ik kies niet voor een 'beste antwoord'. Dat vind ik niet aardig. Dat doe ik pas als een antwoord er met kop en schouders boven uit steekt.