gaat kunstgras goed met een hond??

wij krijgen bijna een nieuw huis en dus ook een nieuwe tuin. gaat kunstgras goed samen met een hond? verkleurt het niet meteen als je hond er een keer op mocht plassen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga dit volgen want wij zijn ook aan het denken of kunstgras een optie is......

Antwoorden (4)

Als je een vrouwtje hebt, zal zij er zeker op plassen, op een normaal gazon echter, ruimt de natuur dat gewoon weer op en wordt het afgebroken, maar op nepgras,zal het wel gaan stinken, want het is eigenlijk vloerbedekking.
Denk ook niet dat de hond het zo fijn zal vinden op plastic nepgras te lopen.
Geen idee of het zal verkleuren, maar ik denk van wel, door de amoniak in hun plas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor dat gaat prima. Maar erop poepen is toch een stuk minder lekker dan op echt gras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je tóch aan het plannen bent met je tuin, waarom plan je dan niet gelijk een 'hondentoilet' in? Het werkt perfekt, weet ik uit ervaring.
Je laat gewoon 1m bij 1 m open, graaf het heel licht af, en stort er een 20 cm dikke laag kiezels op.
Hond even laten wennen door hem er aan de lijn heen te brengen, en de hemel in te prijzen, als hij daar wat doet, en klaar is Bonzo !! Eens in de zoveel dagen even poepscheppen, verder heb je er geen omkijken meer naar : het regent schoon.
En mijn honden gingen 's morgens in gestrekte draf naar de allerverste hoek van de tuin, waar het hondentoilet was - en ik weer terug naar bed, met twee uiterst tevreden viervoeters op m'n voeteneind - heerlijk, in het weekend. Door de week gingen ze er even heen voor de ochtendplas, en daarna op pad voor de ochtendwandeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kunst is om een hond te leren niet overal te plassen en te poepen. Wat dat betreft kan het prima samen en is een ongelukje niet zo erg.