De prunus in mijn tuin heeft zwaar geleden onder de vorst. Komt dat nog weer goed ?

De struik is 2,5 m. hoog en de buitenste bladeren zijn bruin . Loopt hij straks wel weer uit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk komt het wel weer goed. Ik zou er nu niets aan doen en in het vroege voorjaar terug snoeien (bijvoorbeeld half maart). Ik hoop dat dit je kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De prunus daar zijn zoveel soorten van,de ene soort is erg winterhard, en de andere soort kan bijna niets hebben.
Omdat hij al 2.5 hoog is zal hij al wat winters achter de rug hebben.Dus waarschijnlijk komt het wel goed.
Afwachten maar tot het voorjaar.
Suc6 ermee.
burgos
12 jaar geleden
Deze winter is erg uitzonderlijk aan het verlopen.
Wintergroene prunussen, zijn redelijk winterhard.
Maar in de zeer koude winter van 1985 zijn er ook veel bevroren, ook toen vroor het tussen de -15 en - 20 graden.

Voordat deze vorst begon, was het deze winter, 3 maanden uitzonderlijk lang zacht weer, met hierna deze strenge vorst.
We zullen het nog even moeten afwachten, hoe dit gaat verlopen.
Bijna alle wintergroene heesters, horen niet thuis in ons land en om de zoveel jaar, zien we vorstschade.

Mogelijk is er alleen schade aan het blad, maar in het ergste geval zijn ze bevroren totaan de grond.
De eerste bevroren wintergroene struiken heb ik gisteren al gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel soorten van de Prunus, maar na lijden is hij net als veel andere planten gevoelig voor een beetje verwennerij, Geef extra zorg, lekker de grond los om hem heen en zorg dat hij genoeg vocht op kan nemen. Op zich kunnen zij best tegen een stootje hoor. Moed houden, dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk wel dat het goed komt met de prunus, maar je zult meer geduld moeten hebben dan de vorige jaren, want nu heeft de winter toegeslagen toen de bomen en planten al bijna aan het ontluiken waren. Dus schade denk ik wel dat ze wat opgelopen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks aan doen de natuur hersteld zichzelf