Na hoelang gras maaien en hoe kort?

Bij ons is afgelopen vrijdag een grasmat gelegd d.m.v. graszoden. Nou is mijn vraag, na hoeveel weken moet het voor de eerste keer gemaaid worden? En hoe kort moet het dan gemaaid worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

Twee weken wachten, daarna maaien op de hoogste stand. Daarna elke week op de hoogste stand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon maaien als het nodig is.
Wel goed oppassen met draaien van de maaier.
Liever helemaal niet draaien op het gazon zelf, maar op de bestrating.
Aanvankelijk liggen de zoden nog vrij los.
Nooit te kort maaien, dat geldt ook voor een bestaand gazon.
let ook op voor verdroging van de grasmat, dus op tijd water geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. De zoden moeten goed aangedrukt zijn, vooral de naden. als het gras te droog wordt kunnen die naden gaan omkrullen en verdroogd het gras. Goed water geven dus. en op de hoogste stand maaien. Bij bestaand gazon in de zomer iedere week, najaar en voorjaar eens in de 2 weken of naar behoefte, in de winter niet. Maar je merkt het vanzelf wel.