fruitkistjes verven?

Wil graag mijn kistjes verven, wat voor verf kan ik gebruiken, ze moeten buiten staan.Is er ook witte beits?
Wil ze graag gebroken wit hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.5K

Het beste antwoord

Inderdaad kun je het beste een "witte" dekkende beits, of éénpotssysteem, of schakelverf gebruiken (is min of meer het zelfde)
Het hout is mogelijk min of meer vochtig en door gebruik van een (vochtregulerende) beits, kan het vocht wel uit het hout, maar er niet in.
Ontvet en schuur de kistjes eerst voordat je gaat schilderen. Dit is voor de hechting van de verf of beits.
Je hoeft géén grondverf te gebruiken als je een beitsachtig product gebruikt. Beits -voor een goed resultaat- minimaal 2 á 3 keer.

Kijk voor meer tips op:

Toegevoegd na 9 minuten:
Wil je een verweerd uiterlijk (niet geheel gedekt en vlekkerig), dan wrijf of dep je de nog verse beits deels weg met een pluisvrije doek. Door hier mee te "spelen" krijg je een wat oud / verweerd uiterlijk. De bescherming en duurzaamheid buiten is bij deze behandeling wel minder. Is dit een bezwaar dan kan je extra bescherming geven door de kistjes af te werken met een transparante kleurloze beits.
(de kleurloze beits maakt het wit wel iets geler)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met de fruitkistjes is inderdaad witte beits het beste.
Bij de bouwmarkt verkopen ze witte beits ( dekkende beits)

Succes