Wanneer moet ik mijn balkonplanten naar binnen halen?

Bij welke (nacht)temperatuur moet ik mijn krokodillentranen en lidcactussen binnen zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

krokodillentranen ken ik niet maar ik weet uit ervaring dat lidcactussen een beetje koelte verdragen.
Hiermee bedoel ik dat je ze buiten kan laten bij temperaturen tot ongeveer 0`Celsius.
Ik heb ondervonden dat wanneer je ze zo lang mogelijk buiten laat ze enorm mooi en overdadig bloeien als ze een tweetal weken binnen staan.(soms zelfs reeds na een 10-tal dagen)
Momenteel staan de mijn lidcactussen nog steeds buiten en ik haal deze pas binnen als de weerberichten nachtvorst voorspellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wist ik niet, dat lidcactussen zo lang buiten kunnen staan. Thanks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan.
Als de vraag nog actief is als mijn lidcactussen beginnen te bloeien zal ik er een fotootje van plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet mijn vraag sluiten. Maar die van mij bloeit ook zo overdreven!

Andere antwoorden (1)

de meeste kuipplanten kunnen slecht tegen temperaturen onder de 10 graden.
gezien de huidige nachttemperaturen zou ik ze zeker snel naar binnen halen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh my, dat wordt weer planten in de badkamer! Thanks.