Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik mijn uitgebloeide bloemen/planten snoeien?

We hebben in april onze borders in de tuin eindelijk gevuld met mooie bloemen en planten, 99% zijn vaste planten, ik denk dat er maar 1 of 2 soorten tussen zitten die eenjarig zijn. Ik heb bijvoorbeeld lavendel, anjers, rozen, veel bodembedekkers en een aantal planten/bloemen waar ik de naam niet van ken. Moet ik de uitgebloeide bloemen zo'n 2 cm onder de steel afknippen of juist zo ver mogelijk op de grond afsnoeien? En zit er verschil in verschillende bloemen of moeten ze allemaal op dezelfde manier gesnoeid worden??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In ons land zijn er veel meer dan duizend soorten vaste planten.
Pas als je een juiste naam hebt, kan ik er wat zinnigs over zeggen.
Veel vaste planten hebben na hun bloei nog steeds grote sierwaarde, die moet je dus nooit afknippen.
Sommige planten vormen na de bloei bessen, die moet je natuurlijk ook niet af knippen.
Sommige vaste planten, vormen na het afknippen een tweede bloei, dus is het afknippen erg belangrijk
Sommige soorten hoef je alleen de oude bloemen af te knippen.
En heel veel soorten hoef je niets aan te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding