Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een koikarper jonge eendjes opeten?

We hebben namelijk een eendennest naast de vijver en ik ben bang dat de koi's aan de slag gaan met de jonge eendjes. We hebben nu 10 eieren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Incidenteel gebeurt het wel eens:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=E9kgauLeXSE
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jakkes!!! Wat moet ik nu doen? Onze koi's zijn al behoorlijk groot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet niets doen. Dit is slechts één filmpje dat ik gevonden heb. Volgens mij is dit een uitzondering en moet je meer oppassen voor katten in de buurt dan voor je Koi's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is waar en eksters want die zijn er ook dol op! Dank je C4th
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij heb je ook een ander probleem: http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=69&t=49584
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, de eend zwemt niet echt veel in het water, ze gaat ook elders eten omdat er geen waterplanten in de vijver staan. Ik heb ergens anders gelezen dat als de eendjes uitkomen ze bijna gelijk vertrekken naar waar ze eten kunnen vinden. Helaas kunnen ze niet weg zonder de koi vijver over te steken dus ze zullen een eindje moeten zwemmen vandaar mijn vraag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jonge eenden zijn te groot voor koi karpers,wat ze wel mogen is:
Levend voedsel
Koi vinden levend voedsel een lekkernij, zoals garnalen, wormen en kokkels. Deze bevatten veel eiwitten. Ook muggenlarven en kikkervisjes zullen de koi lekker vinden. Geef de koi niet alleen levend voer, maar zo nu en dan als aanvulling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding