Wat zijn de hoofdcatogorieën bij snijbloemen (in verband met sectorwerkstuk landbouw)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Dat is geen landbouw maar tuinbouw. En dan specifiek de sierteelt. De sierteelt van snijbloemen bestaat in Nederland uit de volgende categorieën:
Roos, Lelie, Tulp, Chrysant, Narcis, Iris, Anjer, Gerbera, Freesia, Alstroemeria, Anthurium, Lisianthus, Hydrangea, Orchidee, Exotische bloemen, en Snijgroen (maar dat zijn natuurlijk geen bloemen).
Amadea
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Tuinbouw is een onderdeel van landbouw.
De teelt van snijbloemen is in 2 categoriën te delen: kruidachtige gewassen en houtachtige gewassen. In elke groep is weer verder onderscheid te maken (zie plantgroepen in het antwoord van Amadea).

Als je vraag betrekking heeft op de verwerking van snijbloemen, dan zou je kunnen indelen in boeketten, bloemstukken, bruidswerk, rouwwerk, etc.
Inekez1