wat te doen tegen een blauwe regen die nooit bloeit?

De blauwe regen staat al 5 jaar in een kleine tuin op het westen en wilt maar niet bloeien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

Het is een heel vervelend en bekend probleem , met blauwe regen.
De kweker heeft met het kweken hiervan, 2 mogelijkheden, of hij zaait ze, of hij ent ze.
Als het een gezaaide blauwe regen is, kan het velen jaren duren voordat de eerste bloemen komen en dan ook vaak nog niet eens veel.
Erg veel blad en weinig bloemen.
Omdat te voorkomen, worden ze ook geënt op een gezaaide onderstam.
De kweker zoekt dan eerst uit, welke plant het beste bloeit, hoe snel hij bloeit, de vorm van de bloemen en zelfs de kleur.
Heeft hij een mooie plant gevonden met de juiste eigenschappen, dan neemt hij er een stukje van af en ent deze op een gezaaide onderstam.
Dan heeft hij exact de zelfde, als hij had uitgezocht.
Ent hij er zo honderd, dan zijn alle honderd precies het zelfde, met precies de zelfde eigenschappen.
Koop je dus een blauwe regen, koop dan een geënte plant die al staat te bloeien.
Pas dan weet je zeker dat het een goede is.
Deze zijn vaak wel duurder.
Soms worden blauwe regen ook gestekt, ook dan zijn ze soort echt.
Ook zijn er links en rechts draaiende blauwe regen.
Ook daar zit verschil in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor dit antwoord.
Ik mis alleen nog een stukje over het onderscheid man en vrouw. Een mannelijke blauwe regen bloeit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor dat mis je niet, want ze bestaan niet.
Stel je voor dat je gelijk zou hebben, wat heb je dan aan een mannelijke plant die niet bloeit?
Zonder bloemen zou hij dan ook niets kunnen bevruchten toch?
Dus zouden de vrouwelijke bloemen ook nooit bevrucht kunnen worden en kan met ook niet de soorten kruisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh hee, dat is zo logisch als een bus. Ik heb het me eens op de mouw laten spelden, dat de zaailingen die niet bloeien (zoals bij de wisteria of sering) niet bloeien omdat ze mannelijk zijn. Dat druist natuurlijk ik tegen alle wetten van de biologie. Hoe heb ik dat zonder erbij na te denken tot mij kunnen nemen?? Want dit had ik gewoon moeten weten, sterker nog ik wist het al. Gek is dat, dat je soms (of tenminste ik) zomaar iets voor waar aanneemt terwijl de logica ontbreekt.
Dank voor je correctie!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ha, dacht wel dat je zo zou reageren.
Stom he??
Er was hier iemand die vroeg waarom er aan mijn mannelijk kiwi nooit vruchten kwamen, terwijl hij wel prima bloeide!!
heb hem vertelt, dat mannetjes nooit kindjes kregen.
Toen snapte hij het helemaal niet meer, humor!!!
Tegenwoordig zijn er ook kiwi's waarvan de bloemen wel tweeslachtig zijn, dus heb je er maar een voor nodig om vruchten te krijgen, toen ik dat aan hem vertelde, liep hij zuchtend weg!
Ik heb het toen opgegeven. ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)

Andere antwoorden (3)

het kan lang duren voor een blauwe regen gaat bloeien.
goeie kans dat hij het volgend jaar wel doet, geduld is een schone zaak :)
geef je 'm voldoende voeding, en water in droge tijden?
vertroetel hem maar goed.
Rieneke1
12 jaar geleden
Gewoon geduld hebben, die van mij bloeide pas na 8 jaar.
Het gaat ooit gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgend voorjaar een nieuwe kopen die bloeit of waarbij knoppen zichtbaar zijn, dan weet je het zeker. Ik had er ook een die nooit bloeide en het kwam er ook niet van.