Kan de accu kapot zijn terwijl hij wel aangeeft volledig opgeladen te zijn?

Ik heb een zitmaaier en de accu hiervan (12V 18AH) laad ik op tot hij vol is, dit is in slechts 10-15 minuten. De druppellader geeft dan "FULL" aan.
Als ik dan de motor wil starten slaat hij nog niet eens één keer rond en je ziet dan op het display van de druppellader dat de voltage inzakt tot 7,9 - 8,9 volt. Ook, toen hij de voorgaande keren wel startte (moeizaam), gaat het rode accu lampje branden wanneer je het maaidek inschakelt (dus niet bij stationair). Kan de accu ook kapot zijn terwijl hij FULL aan geeft? En kan dit ook het accu lampje op het display verklaren? De accu is van 2015 en heb hem eigenlijk nauwelijks aan de lader gehad.
P.s. ik wist niet in welke categorie ik dit moest plaatsen, mocht hij verkeerd geplaatst zijn dan graag verhuizen naar de juiste rubriek :)

2 jaar geleden
in: Tuin
2K

Antwoorden (2)

Een druppellader kan nooit in 10-15 minuten een accu volledig opladen. Laat hem maar eens een hele dag laden, en probeer dan nog maar eens.
Normaal gesproken gebruik je een druppellader om een accu die niet gebruikt wordt in conditie te houden. Voor het opladen van een ontladen accu heb je meer laadstroom nodig. (Dit word aangegeven met Ah. ampère per uur).
2 jaar geleden
Je accu is overleden. Als de lader binnen 15 minuten volledig opgeladen aangeeft van leeg naar vol is dat einde levensduur. Accu kan de spanning niet vasthouden.
Koop een nieuwe. (advies)