Kun je vanwege de zachte winter,nu al struiken verplanten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Bijna alle soorten tuinstruiken kan je de hele winter verplanten.
Alleen de soorten die toch al wat vorstgevoelig zijn, kan je beter nog even laten staan tot in April.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
Maar niet tijdens een regenperiode, de grond moet wat opgedroogd zijn, beste planttijd is de herfst, dan is de grond nog warm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is of dit nu in de winter kan.
Verder is de grondsoort belangrijk, of deze te nat of beplantbaar is.
Op de meeste zandgronden is te nat nooit een probleem.
Ook gaat de vraag niet over het wel of niet planten, maar om het verplanten van struiken.
Helemaal waar, dat de beste tijd in de herfst is en dan nadat het blad er af is, maar voor veel soorten struiken maakt het totaal niets uit.
Zo lang het niet vriest kun je in de winter zowat alle struiken verplanten. Vorst aan blote wortels is echter voor de meeste planten funest. Zoveel te eerder je verplant zo veel te beter slaat de verplante struik aan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je zorgt dat de wortels niet uitdrogen door wind en/of zon kun je gewoon blijven doorplanten, sterker nog, ik ben nu hard bezig omdat alles al aan het uitlopen is!