Hoe krijg je de AH Moestuintjes weer tot bloei?

Hey,,

Mijn moestuintjes van de AH zijn opeens gestopt met groeien.
Ook vallen ze slap.
Ik gaf ze gewoon elke dag water, en ze zaten in de licht.
Ik heb ze ook gewoon verpot en goed verzorgd.
Ze zaten ook gewoon op een warme plek.
Ik snap niet hoe dat gebeurt is.
Mijn vraag is dus hoe krijg ik ze weer tot bloei?
Zodat ze verder kunnen groeien.
En rechtop staan.

Groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
9 jaar geleden
Als ze te nat hebben gestaan kan het zijn dat ze aan de voet zijn gaan rotten, daar doe je niks aan.

Antwoorden (1)

Bijna iedereen heeft deze zaadjes te vroeg gezaaid!
Dus staan de plantjes veels te lang binnen.
Binnen is er te weinig licht en het komt ook nog eens van een kant.
Het is een grote blunder van AH geen goede zaai informatie er bij te geven.
Veel van dit soort plantjes kan pas na de ijsheiligen naar buiten, waar ze worden afgehard.
Dat is pas over 7 weken!!
Dus moeten de meeste nog 7 weken binnen staan.
Maar nu gaan er al heel veel dood, de komende weken de rest wel, alleen mensen die later hebben gezaaid ( begin april) met een zeer lichte vensterbank of beter nog een kasje, hebben succes
Maar heel veel plantjes zijn al helemaal gerekt, te lang geworden en vallen om, komt niet meer goed, alleen de tomaten hebben nog een kans.
Maar die kunnen pas na half mei naar buiten, liever pas na eind mei.
Beter was het een deel van deze soorten gewoon buiten te zaaien.
Sommige kunnen nu al, andere pas begin mei en b.v veldkers pas in de nazomer.
Tomaten. pepers en aubergine, nu binnen zaaien op een zeer licht en warme plek, bij 4 blaadjes verspenen en dan eind mei naar buiten. ( soms kan dat eerder)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel. Ik heb ze de dus veel te vroeg gezaaid.
Helaas is de aubergine wel uitgedroogd.
Maar met de rest kan ik het nog proberen.
Ze zijn verder nog wel groen.
Dankjewel!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PS: Er zijn nog 2 planten die niet eens zijn ontkiemt. Wat moet ik daar mee? Is er nog kans?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sommige soorten zaadjes komen pas na een maand boven.
Is het al langer geleden, dan zal er wel niets meer boven komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er staat op de achterkant van het bordje hoe lang het duurt voor ze kiemen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjullie wel!