welke van welke sort vlinder komt deze pop en van wat voor sort omstandigheden hou hij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou op internet gaan zoeken naar afbeeldingen van vlinders met de poppen. het moet een veel voorkomende soort zijn, want deze pop zie ik vaak.

Antwoorden (1)

Dit is een pop van een nachtvlinder. Er zijn meerdere soorten nachtvlinder die een dergelijke pop hebben. Ik durf het daarom niet met zekerheid te zeggen maar denk dat het een pop van de agaatvlinder is, dat is een nachtvlindertje dat zeer algemeen voorkomt in nederland.
Het is typisch een pop die onder de grond hoort, boven de grond droogt hij uit en zal hij dood gaan. Dus: of stop hem buiten weer onder de grond (2cm diep ofzo), of doe wat aarde in een potje waar je hem in stopt. Zorg dat de aarde dan wel een beetje vochtig is maar niet té nat, en besproei het zo nu en dan een klein beetje met de plantenspuit. Boots gewoon de omstandigheden van buiten na, dus niet te warm niet te koud, niet te droog niet te nat... en wie weet zul je binnenkort zien wat er uit komt.