lange tuin op het Noord Oosten.. Echt altijd zon??

Wij zijn aan t kijken bij een woning met een tuin op het Noord Oosten. In eerste instantie wilde ik graag een tuin op het zuiden of op het westen omdat ik best een zonaanbidder ben. Maar omdat deze woning een tuin van 5 bij 25 meter diep heeft zegt iedereen dat er altijd zon in de tuin is.

Klopt dit? En heb je ook in de lente en herfst nog zon en misschien zelfs swinters? Tot hoe laat en hoe lang kan je ongeveer van de zon genieten in de verschillende jaargetijden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Antwoorden (2)

Bij een tuin op het noorden of het oosten heb je in de loop van de middag vaak last van schaduw van de woning waardoor er geen of minder zon in de tuin valt. Als de tuin echter 25 meter diep is zal er achter in de tuin geen probleem zijn. dicht bij de woning zal er wel schaduw zijn maar verder naar achter zal u volop kunnen genieten van de zon. uiteraard houd ik dan alleen rekening met de schaduw van de woning. als er achterin heel veel bomen staan kan dit ook invloed hebben net als hoge bebouwing naast het perceel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt natuurlijk van de hoogte van de omliggende bebouwing af.

op onderstaande site kan je met wat simpele standaard elementen een modelletje
van de omgeving bij elkaar klikken en vervolgens kijken hoe de schaduw precies valt en dat dan natuurlijk op verschillen de dagen en tijdstippen.

http://www.findmyshadow.com/