Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe laat ik water circuleren in een pot die onder water staat door middel van lucht.. met een aan en afvoer ?

Ik wil een water filter maken waarbij water vlooien in een pot het vuile water zuiveren. Door middel van circulatie moet het water weer uit de pot

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
903

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Situatie is zo een beetje lastig in te schatten, maar er bestaan van die aquarium "luchtstofzuigers" hiermee kan je ook water uit de pot laten stromen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaren geleden is dit erg in het nieuws geweest, maar helaas, het idee is wel goed, maar het werkt niet.
Watervlooien eten geen vuil!
Watervlooien eten wel zweefalgjes die het water groen maken.
Met een heel klein pompje, moet er vijverwater door het potje met vlooien laten stromen, maar de vlooien mogen er niet mee uit spoelen, dus moet er ook een gaasje over de pot heen.
Ook zou je met een luchtpompje kunnen werken, bekend in de aquariumwereld, maar dan moet het potje wel iets boven water staan.
Met de luchtbelletjes komt er ook een beetje water mee, dat je in de pot kan laten lopen.
Het idee is, dat uiteindelijk al het vijverwater/ aquariumwater door het potje stroomt en het water schoon wordt gegeten door de watervlooien.
Maar geloof me, het werkt niet/ onvoldoende.
Een goede biologische filter lost al dit soort problemen wel op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding