Zelf leiboom rooien?

Ik heb in mijn voortuin 2 leibomen staan en die wil ik rooien. Er komt erfverharding met klinkers voor in de plaats. Ik vraag me af of die klus zelf kan klaren. De middellijn van de stammen is net boven de grond 20 cm. Dat is dus niet zo'n probleem. Maar ik moet natuurlijk ook de stobbe verwijderen en ik heb geen idee wat ik aantref onder de grond. Wie heeft daar ervaring mee en heeft goede tips voor het verwijderen van de stobbe? Of toch maar een vakman inschakelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ontzettend zonde...

Het beste antwoord

Als de bomen, zoals meestal, met een kluit zijn geplant, zijn de wortels meestal niet zo groot en dik en lang.
Ik heb in dat geval een zo diep mogelijk gat rond de boom gegraven (meer dan 30 a 40 cm haal je niet) en de boom er met een kabel aan de trekhaak uitgetrokken.
Dat kun je in elk geval proberen. Een prof inhuren kan altijd nog.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Reken maar op een megaklus, met wortels die erg diep gaan.
Als je een gespecialiseerd bedrijf in schakelt kunnen zij misschien in één keer boom met stobbe en al verwijderen.
Misschien is het ook verplicht de gemeente op de hoogte te stellen van je voornemen.