Is anti-vliegenspray veilig voor planten?

Ik heb mijn niet winterharde planten binnen gehaald om te overwinteren. Dit blijken echter ook fantastische woonplaatsen voor fruitvliegjes en rouwvliegjes te zijn. Daar worden we niet vrolijk van en om alle planten om te potten met nieuwe schone aarde is een hele klus, waarbij ik mij afvraag of na verloop van tijd de plaag niet terugkomt. Ik denk er over om de planten, die in een aparte kamer staan, met anti-vliegenspray in te spuiten in de hoop daarmee de vliegenplaag te bestrijden. Ik weet alleen niet of en hoe schadelijk dit mogelijk is of kan zijn voor de planten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook andere oplossingen zijn welkom.

een jaar geleden
in: Tuin
2.1K
Ritsuka
een jaar geleden
Er is speciale spray voor planten.
Rieneke1
een jaar geleden
Met spray dood je niet de eitjes/ larfjes van de rouwvliegjes. Daar is aftreksel van kaneel voor nodig.
SimonV
een jaar geleden
Anti-vliegenspray kan planten beschadigen en doden.
Z512099
een jaar geleden
De planten staan waarschijnlijk te warm, zo creëer je deze plaag.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Er zijn wel natuurlijke middelen, zoals neem. Gezonde planten hebben ook minder snel last van ziektes of insecten. De plek waar je planten staan kan nog uitmaken.
Cryofiel
een jaar geleden
Er zijn ook natuurlijke producten die zeer schadelijk zijn voor de planten...

Geef als eerste antwoord