Als ik mijn sperzieboontjes poot hoe lang duurt het dan tot de oogst ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
8.7K

Het beste antwoord

Sperziebonen kan je na half mei zaaien. Doe dit bij mooi warm weer, en binnen enkele dagen stan de bonen boven de grond. bij mooi weer heb je dan 6 weken later de eerste bonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vanaf half mei kan je beginnen met zaaien en begin augustus oogsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oogst vindt over een maand of 2 plaats, maar je kunt het ook spreiden door niet alles in 1x te zaaien.
Als je er een maand tussen laat heb je er langer lol van en hoef je niet alles in 1x te oogsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sperzieboon houd van warmte, leg geen bonen bij koud weer. Zeker niet voor eind Mei. Bij warm weer ontkiemd hij snel. De oogst hangt ook af van het weer.
Bij het ideale weer,( warm en en af en toe een bui) kan je
binnen 4 á 5 weken oogsten. Bij koud en nat weer kan het het een poos langer duren (tot meer dan 2 maanden