Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vervang ik het draad van een snijcirkel grastrimmer (merk Valex B800) ?

Waar kan ik de draad voor een Valex B800 grastrimmer kopen. Ik kan ook geen handleiding vinden voor deze grastrimmer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat probleem herken ik, heb zelf een Valex B500. Deze draadstrimmer heeft een dubbele draadspoel, ik weet niet of die van jou dit ook heeft. Bij mij was het probleem dat een nieuwe draadspoel erg moeilijk verkrijgbaar is.

Bij de welkoop/boerenbond hebben ze nieuw draad op rol, neem even een stukje van je oude draad mee aangezien het draad in verschillende diktes wordt geleverd.

Het maken van de spoel is relatief eenvoudig. Je draait de draad gewoon om de spoel, doe dit wel netjes zodat je een mooie spoel krijgt waarbij het draad naast elkaar ligt. Op deze manier ga je van laag 1 naar laag 2 enzovoorts.

Bij een dubbele draadspoel doe je dit op dezelfde manier alleen ga je hier met draad 1 tot de helft van de spoel. Dan pak je draad 2 en dan draai je deze draad net zolang totdat je ook hier bij de helft komt. Op deze manier vul je de hele spoel.

Je kan ook even op youtube zoeken naar draad winden strimmer. Hierbij heb je filmpjes die dit ook goed laten zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding