hoe kan ik vermijden dat reigers al mijn vissen oppeuzelen?

Ik heb welgeteld nog twee vissen over in mijn vijvertje, al de rest is opgegeten door reigers. ik heb al een nepreiger gezet uit steen, visdraad gespannen, een fontein geïnstalleerd enz enz ... allemaal middelen die ik hier en daar hoorde of las. Maar die vogels hebben natuurlijk ook wel honger... alleen zou ik toch liever willen dat ze andere vissen opeten, bv. in de rivier niet ver van mij.
Kan ik iets doen om reigers weg te houden van mijn visjes?

11 jaar geleden
in: Tuin
8.5K
Rieneke1
11 jaar geleden
al een reigerschrik geprobeerd?
liveisgreat
11 jaar geleden
wat is dat?
Rieneke1
11 jaar geleden
een apparaatje dat beweging waarneemt en vervolgens een straal water op de reiger afvuurt. conrad zal ze wellicht hebben.

Het beste antwoord

Heb je misschien gekleurde vissen in je vijver? Die vallen van grote afstand op. Daar komen reigers op af. Wij hebben jarenlang kopvoorns gehad, die zijn grijs met zilver en vallen niet op als de reiger op het dak zit. Ze hebben 15 jaar in onze vijver gezeten, terwijl de goudvissen van de buren werden opgegeten.

Is je vijver minimaal 80 cm diep (ergens, hoeft niet overal te zijn)? Hebben ze genoeg planten om in weg te duiken of waterleliebladeren waaronder ze zich kunnen verschuilen?
Ivana
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
een simpel antwoord en het proberen waard. en ik hoef geen net te spannen, want dat vind ik echt zo jammer...
bedankt

Andere antwoorden (5)

Een vriendin overtuigde ons van het goede resultaat dat zij haalden met een soort elektronische kikker.

De reiger heeft maar weinig natuurlijke vijanden, vreemd genoeg is de gevaarlijkste een kikker! Dit is dan wel een giftige kikker, welke een specifiek gekwaak voortbrengt.

De Reigerblock nu is een elektronisch apparaat dat het geluid van deze gifkikker middels een speaker voortbrengt. Bij het horen van dit "kikkergeluid" zal de reiger vluchten, het is namelijk de onverbiddelijke wet der genetica welke van dier tot dier wordt doorgegeven: vlucht voor de vijand!

http://vijvertje.skynetblogs.be/archive/2006/09/index.html

http://www.koiselect.nl/reigerblock3000.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon een netje over je vijver heen spannen.
Alle electronische apparaatjes die je ook voor mollen en reigers hebt, die werken niet.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens
Is je tuin verder kaal ik bedoel niet veel hagen en bomen struiken ? Daardoor komt het ook ze hebben vrij zicht zeg maar kunnen gewoon komen aanvliegen en eten maar.Dat is ook nog een optie maar ze moeten wel groeien ze maar,als ze het eenmaal doorhebben is er geen houden meer aan want ze komen weer en geduld hebben ze ook nog .Rustig wachten tot je vis uit de planten tevoorschijn komt en eten maar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Netten ed helpt misschien maar geen gezicht vind ik zelf.Maar ja je moet wat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
idd een net spannen zie ik niet echt zitten, dan is het mooie eraf vind ik...
Ik heb al twintig jaar een vijver, heb alles geprobeerd. Alleen een net helpt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net over je vijver spannen.