Welke boomsoort is dit?

Deze boom staat in mijn tuin. Het lijkt op een Japanse kers als hij bloeit, maar gaat pas bloeien als alle andere Japanse kersen in NL zijn uitgebloeid en hij bloeit ook maar enkele dagen. Daarna zit er rood tot donkergroen blad aan wat hij verliest in de winter.
Wie kan mij vertellen wat voor boom dit is, zodat ik hem netjes kan snoeien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1K

Antwoorden (1)

Heel erg lastig te zeggen.
Het is een Prunus, maar daar zijn honderden soorten in.
De bekendste met rode bladeren is de rode bladige sierpruim.
Maar die bloeit al voor de Japanse sierkers.
Minder bekend is de roodbladige sierperzik.
Wat betreft bloeitijd zou het kloppen, ook de duur van de bloei ( erg kort) klopt wel.
Plaats maar een nieuwe foto als er bloemen in zitten.