Wat voor boompje is dit?

Ik had 10 jaar geleden ergens een plantenbak staan en heb er nooit meer naar omgekeken, 2jaar terug begon er een takje te groeien, heb het overgeplant en voedsel gegeven. Nu is het anderhalve meter en groeit enorm. Weet iemand wat het is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is een doodgewoon wilgje. ( Salix) Wilgenzaad zijn pluisjes en waaien overal naar toe. Vooral als de grond een beetje bemost raakt, komen deze zaadjes vrij gemakkelijk op. Het zijn zeer sterke groeiers.

Het zou een pruimen- of kersenboompje kunnen zijn wat uit een pit is gekomen, die in de plantenbak is gevallen. Er zullen echter geen vruchten aan komen, want het is natuurlijk niet geënt.

Het ziet er uit als een Lonicera (kamperfoelie) . Als ik die van mij bekijk, heeft die net zulk spits toelopend blad, 2 aan 2 tegenover elkaar en houtachtige takken. Een kamperfoelie is een snel groeiende klimplant en kan al snel een wandje bedekken. Bij mij is in de voortuin de pergola er volledg mee bedekt en in de achtertuin de halve schuur en hij groeit en groeit elk jaar verder. Als het goed is komen er bloemetjes in die later in besjes veranderen. Omdat hij nog zo jong is, kan het zijn dat hij volgend jaar pas bloeit. Hou me ten goede hoor, ik zeg niet dat het een kamperfoelie is, hij ziet er aleen zo uit als ik de afbeelding vergelijk met die van mij. Komen er (vaak) geurende bloemetjes in, dan had ik gelijk. (^-^).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100