De natuur laat ze vallen in de herfst dus het is geen gek idee om ze dan ook nu gewoon in de grond te stoppen.

"Kastanje heeft net als de meeste zaden met een harde buitenkant winterrust nodig. D.w.z. dat er voor de ontkieming de plant een bepaalde koude moet hebben doorgemaakt om de ontkieming in gang te zetten.
Poot daarom de planten in de herfst buiten op de plaats zodat in het voorjaar de planten kunnen ontkiemen.
Als de planten meteen buiten gepoot worden zorgt het bodemleven evenals verschillende bacterien ervoor dat de harde buitenkant wordt afgebroken waardoor ontkieming beter op gang komt."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle zaden van inheemse bomen die in het najaar zaad geven, zijn vorstkiemers, dat betekend,dat de zaden in weer en wind, buiten moeten blijven, liefst onder een laagje afgevallen blad.
In het volgend voorjaar zullen de meeste opkomen, dus moet je nu zaaien.