Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een Japanse esdoorn in een grasveld planten. Moet ik daarvoor banden zetten of kan deze gewoon in het gras?

Ik wil graas het gras zo vlak mogelijk houden om de boom en ik ben bang dat als ik geen banden zet het gras niet vlak blijft.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
943
ronron1212
7 jaar geleden
hoezo niet glad blijft?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron: Een bult door wortels rondom de stam. Net te ondiep planten.
Eventueel wat banden zodat de wortels naar beneden en niet opzij gaan, die banden kan je later weer verwijderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er hoeven geen banden om de boom geplaatst te worden, maar je kunt beter nog een maand of 3 - 4 wachten met aanplanten. Als de boom geen blad meer heeft, zullen de wortels gemakkelijker aangroeien, zodat je volgend jaar meer van je boom kunt genieten.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Wel het plantgat vlij houden van gras, dan krijgen de wortels meer lucht. Eenmaal goed geworteld (jaar of twee) kan je het gras gewoon weer tot de stam laten groeien.
Een ongewortelde boom kan je beter aan een plant-paal binden, anders trekt hij zich los bij een flinke najaarsstorm.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding