Ik wil een Japanse esdoorn in een grasveld planten. Moet ik daarvoor banden zetten of kan deze gewoon in het gras?

Ik wil graas het gras zo vlak mogelijk houden om de boom en ik ben bang dat als ik geen banden zet het gras niet vlak blijft.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
ronron1212
7 jaar geleden
hoezo niet glad blijft?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron: Een bult door wortels rondom de stam. Net te ondiep planten.
Eventueel wat banden zodat de wortels naar beneden en niet opzij gaan, die banden kan je later weer verwijderen.

Antwoorden (1)

Er hoeven geen banden om de boom geplaatst te worden, maar je kunt beter nog een maand of 3 - 4 wachten met aanplanten. Als de boom geen blad meer heeft, zullen de wortels gemakkelijker aangroeien, zodat je volgend jaar meer van je boom kunt genieten.
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Wel het plantgat vlij houden van gras, dan krijgen de wortels meer lucht. Eenmaal goed geworteld (jaar of twee) kan je het gras gewoon weer tot de stam laten groeien.
Een ongewortelde boom kan je beter aan een plant-paal binden, anders trekt hij zich los bij een flinke najaarsstorm.