is het erg dat de tulpen en blauwe druiven nu al aan het kiemen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Het beste antwoord

Blauwe druifjes komen al in september boven de grond in de vorm van grasachtige pollen, die er de hele winter aan blijven zitten en in het vroege voorjaar gaan bloeien.
De meeste tulpen komen in de maand dec. al boven de grond en vormen het begin van blad.
ook dit zit er in de winter aan en is normaal.
Dus is het niet erg dat ze in deze koude al boven de grond staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor dat komt allemaal gewoon terecht.
De natuur doet gewoon zijn werk,als het straks voorjaar is staan ze allemaal mooi te bloeien hoe koud of hoe warm het ook was.
burgos
12 jaar geleden
Zodra een bloembol genoeg kou heeft gehad, dan beginnen ze te groeien. Dit kan het hele jaar door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geeft helemaal niets, laat ze maar rustig hun gang gaan, zij kunnen tegen strenge vorst en een pak sneeuw en straks gaan ze prachtig bloeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee geeft niets dat is het mooie van deze bollen ze kunnen tegen een kou ookal is het ervoor veel te warm geweest.Ze liggen nu plat op de grond maar er is dooi voorspeld en je zal zien dat ze dan weer rechtop gaan staan net alsof er niets aan de hand is.Dus niets doen en straks genieten!!!