Krijg ik dit jaar wel bloemen aan m'n lavendel?

Ik heb vorig jaar zomer lavendelplantjes gekocht: 6 in een bakje. Ik heb ze verdeeld over twee bloempotten, maar ze hebben nooit bloemen gekregen. Heb ik nou net een lavendelsoort gekocht die niet bloeit of moet er even een jaartje (of een goede zomer) over heen gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5.4K

Het beste antwoord

Denkelijk heb je hele jonge,dus kleine plantjes gekocht.
Die hebben echt wel even nodig om een beetje te settelen.
Ik denk dat je deze zomer wel bloemetjes krijgt hoor.
Nu zijn ze niet zo duur , dus lukt het niet,dan maar naar het tuin centrum.
Suc6 met je lavendel.
burgos
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

normaal hoort een lavendel wel te bloeien hoor.
knip het plantje zo nodig een beetje terug, en geef af en toe wat voeding.
zet de plantjes liefst op een zonnige plek, en dan zou het goed moeten komen.
Rieneke1