Houd anti-worteldoek al bestaande beplanting van onkruid/gras tegen?

Als ik ong. 10 cm aarde (in hoogte) op anti-worteldoek stort, waaronder onkruid groeit, groeit het onkruid dan door het plasticdoek heen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
11.7K

Het beste antwoord

Heb geen idee waar de naam anti-worteldoek vandaan komt, want de wortels en dus ook het onkruid groeit er gewoon doorheen.
Wel zijn het alleen de vaste onkruiden. zoals distels, paardebloem, kweekgras enz.
Eenjarig onkruid groeit er niet door heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, heb daar helaas ook ervaring mee :-(

Andere antwoorden (2)

Op de 10 centimeter aarde gaat natuurlijk wel weer onkruid groeien. Wat onder het worteldoek zit zal niet zo snel meer opkomen, maar soms kan het een onkruid wel lukken om er door te groeien.

Bij mij is het een narcisbol gelukt om door het worteldoek heen te groeien.

Je zou kunnen overwegen om eerst met round-up te spuiten en dan pas het worteldoek erover te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
round-up is toch gif?: ik wil een klein moestuintje maken. Lijkt me niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had niet begrepen dat er al bestaande planten staan.
Round-up is wel gif, maar kan een kwaad als het op de aarde komt. Round up werkt alleen maar als het blad van de planten het opneemt.
Je kunt zonder bezwaar daar worteldoek en aarde overheen doen.
http://www.inkoopdrogist.nl/product/roundup/roundup-280ml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spit gewoon alles om en gebruik dan geen worteldoek , sommige moestuinplanten krijgen diepere wortels dan 10 cm
Anti worteldoek houdt toch wel vrij veel tegen, als er al iets doorheen komt kost dat de plant toch wel heel veel energie. De vraag is alleen wat je doet met die 10 cm aarde erboven, daar kan eigenlijk alleen gras op groeien

andere planten hebben vaak dieper wortels en die krijgen dan een probleem de andere kant op, omdat ze moeite hebben met wortels naar beneden laten groeien zullen ze die meer opzij ed krijgen maar zo worden ze heel gevoelig voor periodes van droogte