Ik heb maandag 3 kerststerren gekocht. Nu (woensdag) gaan er al bladeren uitvallen. Wat kan ik nu het beste doen?

Ik heb ze nog geen water gegeven maar ze waren tamelijk vochtig toen ik ze kocht. Ze staan in de woonkamer dus tamelijk warm.
Alvast dank voor uw reactie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Heel vaak worden kerststerren te koud bewaard of te koud vervoerd ( koude auto)
Daar kunnen ze totaal niet tegen en laten dan hun blad vallen
Mogelijk is het al bij de groothandel gebeurd.
Helaas kan je dit bij de aankoop niet zien.
Ben bang dat je er niets aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verzorging
De Kerstster heeft weinig water nodig. Wanneer men te veel giet, zal de plant haar bladeren laten vallen. Onder in de pot mag nooit water staan. Het is aan te bevelen om de wortels eens per week in lauwwarm water onder te dompelen tot er geen luchtbelletjes meer opstijgen. Daarna laat men de plant uitdruppelen.
Ideaal is een lichte, zonnige standplaats met verdampend water in de buurt.
de kerstster houdt niet van temperaturen onder 15 en boven 22 graden C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je wat je dan moet doen, kijken of er dode blaadjes zijn knip die eraf en geef ze dan wat water en hou ze een beetje warm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terug gaan naar de winkel ze hebben daar dan al meer klachten.
Kwaliteit is duidelijk niet goed.
Je hebt recht op goede kwaliteit.