Hoe an ik mijn perenboom biologies behandelen tegen perenvuur en pokkenziekte?

Mijn perenboom een conference wordt elk jaar geplaagd door perenvuur en de pokkenziekte.
De boom is een leiboom en staat op het zuidwesten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een boom met perenvuur kun je het best zsm verwijderen en verbranden of zorgvuldig afvoeren. Zeer besmettelijk is mij ooit verteld.

Het beste antwoord

Dit soort problemen geven aan dat de boom in zeer slechte omstandigheden staat te groeien.
Snoei de zieke takken met perenvuur er zorgvuldig uit.
Verbeter de grond en geef op tijd water.
Geef voldoende organische mest ( geen kunstmest) en werk dit door de grond.
En ieder jaar zeewierkalk, ook door de grond werken.
Het is dus zaak de boom zelf gezonder en daardoor sterker te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan niet.
Mogelijk ben je te laat om de boom te redden.

uit bron 1:
"Besmettingen zijn niet te ‘genezen’ en bestrijding met chemische of biologische gewasbescherming is niet mogelijk. Onmiddellijke bestrijding en het weghalen van de infecties is daarom belangrijk."