beginnen de eerste verschijnselen van hooikoorts al weer?

welke bomen, natuurelementen hebben hier nu hun invloed op?
Ik merk alweer de eerste verschijnselen, prikkende ogen en gevoelige neus.
Is het extra vroeg dit jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gv, ik heb sinds gister ook al wat klachten

Het beste antwoord

Het hooikoortsseizoen is een paar weken geleden al begonnen, toen de eerste hazelaars en elzen gingen bloeien.
Hier kun je per soort bekijken of er al meldingen zijn van bloei: http://www.weeronline.nl/europa/hooikoorts-nederland/135
Hier vind je ook informatie: http://www.natuurkalender.nl/toepassingen/hooikoorts/pollentellingen.asp
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

meestal gaat het om pollen in de lucht, volgens mij zijn die er nu niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn er al een paar weken, namelijk die van onder andere de wilgen soorten. Deze bloeien al sinds half januari
Bomen en planten bloeien op verschillende tijdstippen van het jaar. Dus helaas zijn er bijna het hele jaar pollen in de lucht. Ook in januari/februari ;-) het is per persoon verschillend op welke pollen ze een allergische reactie vertonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze pollen komen vaak in het begin van de lente. Aangezien het nu nog erg koud is en 's nachts nog wel vriest is de kans heel klein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut en al weer een tijdje trouwens! Het ligt er helmaal aan waar je allergisch voor bent, maar ik heb zelf al weer een week of 3 last. Heb er ook op de radio een paar weken geleden over gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een boompollenallergie? Ik ook namelijk, en ik merk het heel goed dat de hazelaar en els alweer katjes hebben. Het is niet uitzonderlijk dat je eind januari al last krijgt. Fijn he? ;) Voordat de berken beginnen duurt nog even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het gaan bloeien van de hazelaar in januari zijn er al veel mensen die hooikoortsverschijnselen hebben.